Motosiklet Kaskı ile Kaza Engelleme Seçenekleri

Mutabakat metninde belirtildiği üzere, Avrupa Birliğinde, bütün ölümlü trafik kazalarının %14’ü güçlü iki tekerlekli araçların, motosiklet gibi, sürücülerinden oluşmaktadır. Bu demek oluyor ki, her yıl 6000’den fazla iki tekerlikle araç sürücüsü ölüyor. İstatistikler entegral motosiklet kasklarının (bütün yüzü koruma özelliği olan) kazalarda hayat kurtarıcı olduğunu açıklığa kavuşturdu lar. Fakat asıl soru kasklar ses veya ısısal sorunlar gibi dikkat dağıtıcı durumları en aza indirmek, görsel açıdan rahat, kullanışlılığını en üst seviyeye çıkarmak ve gerekli hava dolaşımını sağlamak gibi giyenlerin bilişsel ihtiyaçları için en iyi hale getirildi mi diyedir. Aynı zamanda, güçlü iki tekerlekli araçların kazalarının yaklaşık yarısında otomobil sürücüleri sorumlu olduğundan dolayı, kaskı görünürlük ya da göze çarpıcı olma konusunda en uygun hale getirmek önemli rol oynamaktadır. Genellikle, kask görülebilecek en üst noktadadır ve her açıdan görülebilir. Özetlemek gerekirse, çalışmanın amacı, kaskın yapımının güçlü iki tekerlekli araçlarının sürücülerinin ve diğer sürücülerin bilişsel becerilerini nasıl etkilediğini öğrenmektir. Özellikle, ölçmek mümkün olabilsin diye motosiklet kasklarının bu yönlerini parametrelerle izah etmek istedik. Bu ilk başarı karmaşık konularla uğraşmak için gerekli geniş alt yapıya sahip araştırmacıları kapsamaktadır ve bu geniş bir coğrafik çeşitlilikten yararlanmaktadır.


Son Güncelleme:
11/12/2021 - 19:18